måndag 23 december 2013

dan före dan

japp idag är det dan före dan så i morgon kommer den stora dagen alla barn väntat på :D men tyvärr kommer alla barn inte få det så bra denna dagen :( i morgon händer det saker vi blundar för. vet ni hur många det är som är så fulla att de inte kan stå innan kalles jul börjar?!?! de är helt sjukt o de barnen får tyvärr inte så mycket ut av denna dagen utan vill nog hellre vara i skolan eller hemma hos en kompis! men denna dagen ska vi fira med glädje tycker alla nu o jag håller med, visst ska vi fira den i glädje MEN vi ska minnas dessa stackars barn som inte har det så bra o inte längtar så mycket som jag vet mina gör, men mina får en traditionell dag där man kanske tar sig någon julöl men inte mycket mer än så! de kommer få sin tomte, sin frukost gröt och en stor julmiddag, klapparna ska vi inte ens prata om då jag funderar på hur de ska få plats under granen ?! men de är ett ilands problem! men ni som läser detta kanske kan tänka sig att ge en tanke åt de som inte har de så bra. även många barn i andra länder tycker inte denna dagen är så rolig men vi kan göra det roligare. att efter julen så ska barnen gå över sina gamla leksaker som de inte vill ha kvar (de får ändå en del nya i morgon) o ge bort till dessa länderna! o kläder får vi med o ge bort lite av det gamla, jag gör ofta så att jag ger kläder till insamlingar, endel som är jätte fint säljer jag till bekanta o så sen får de antingen sälja de vidare eller lägga i en grön låda som är till andra länder! men nu i jultider vill jag att ni tänker lite till, för många har inte råd att ge pengar men era gamla kläder som hänger i garderoben sedan 1-2 år tillbaka som ni tänker att den kommer jag använda igen men vet ni vad, har ni inte haft den på så länge så ge bort den jag lovar att den gör någon annan mycket gladare!

nu vill inte jag verka vara något helgon men jag vill bara få er andra att tänka lite extra. leksakerna har jag gett till öppna förskolan som barnen inte längre vill ha vilket de uppskattar jätte mycket så det går till något bra allt! och jag tycker det är så roligt att göra någon annan glad någon gång ibland om de så är något litet eller något stort de spelar ingen roll, för ger du ett barn som inget har en leksaksbil där färgen kanske är lite dålig blir barnet lika glad för den har nu mer än innan om så kanske en inte så fin bil så är hen jätte glad ändå eller den där mamman som har 2 tröjor o inte mer så kommer du med en 3e så kommer hon skina upp för hon får mer kläder! så skänk en tanka o lite av erat gamla så kommer allt bli bättre vi räddar inte världen men vi gör kanske de lite bättre för en person för ett litet tag 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar