onsdag 16 oktober 2013

jag skulle bara kratta lite

ja idag fick jag för mig att efter som jag känner mig frisk så är jag ju frisk men jag får ju inte träffa folk riktigt ännu, så jag gick iaf ut i trädgården för att kratta lite o när jag kommit ganska långt med detta så ger jag mig på att beskära lite träd o buskar så de ska se lite bättre ut. när jag är på sista busken o karvar så ser jag något svart i ögonvrån, min första tanka Jaha har jag missat o kasta ett rabarberblad då får jag göra de.. men när jag kollar till så är de inget blad. de ligger en död hund där, den har nog varit död länge då den inte hade mkt kvar på kroppen, man såg bara skinn o ben o lite morrhår på den så jag valde att sluta mitt klippande där o ge upp för dagen. skärrad som jag är ringer jag henrik som tycker vi ska gå ut med den o högen i skogen där de ligger massa annan bråte men de kändes inte bra så pratade med anki o anders om de med o de sa att man ska ringa polisen om sådant vilket jag gjorde så om de kommer senare idag eller i morgon de vet jag inte men de skulle iaf komma hit o ta itu med det så slipper vi.. men stackars hund den har misstänkligen gått ut i skogen o självdött då den ser ut som den lagt sig till rätta o somnat o sen har den inte kommit upp fler gånger. o nu har nog ett rovdjur dragit med sig den o inte orkat ta den längre än våran tomt o lämnat sitt döda byta här. vad vi nu har för rovdjur här i skogen men men något kanske är stort nog, kanske en räv som klarat av detta?!

men nu kommer ju polisen ta hand om problemet, om ägaren har chippat hunden så blir den kontaktad med skulle jag tro. men att man kan få uppleva så mkt en helt vanlig höstdag.. usch ryser av bara tanken på den lille stackaren.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar