onsdag 14 augusti 2013

5. mobbing

detta ämnet ligger mig varmt om hjärtat. jag har ju själv varit mobbad hela min uppväxt tyvärr. men idag har det gjort mig starkare många gånger, INGEN sätter sig på mig, jag är ju större än dem! de e de som ska vara rädda för mig inte tvärt om!! men jag är orolig HELA tiden för barnen att dom ska råka ut för det, jag blev ju så man vet inte. men jag hoppas de slipper det. men detta är ett ämne som runit ut i sanden, nu har de kommit upp för barn har tagit livet av sig! men detta är fel! varför får de inte hjälp tidigare för?! innan det går så långt, är det ingen som ser dessa barn, o var är alla rast vakter och sen detta med nät mobbing, alla barn borde sluta tänk om de va du som var mobbad lixom, det gör ont.ö Dom kanske inte visar något just när ni säger det men sen hemma när dom låst in sig på sitt rum så gråter dem o vill rymma verkligheten o väljer nätet o där är ni igen!!!

Jag hade turen, min mamma såg att jag inte mådde bra! hon kom in o vände upp och ner på skolan o de hjälpte någon vecka eller två sen va jag tillbaka. min mobbing slutade inte fören gymnasiet då jag bytte skola o vänner helt, jag hade Linda kvar men ingen annan o ett helt år gick jag igenom med bara en sak som hände och det var att de började bråka om mina rosa skosnören :S löjligt som bara den. sen resten av de året var det bra och jag gjorde massa dumt som rakade av mig håret och så men inget dumt hände ändå!

sen bytte jag skola igen för att utbilda mig o hamnade i en klass där mobbing inte fanns! o jag lyckades skaffa mig vänner igen. så himla underbart! o dom får följa med mig idag med nu när jag är mamma, visst umgås inte med dem alla men en umgås jag med så ofta vi båda kan o det är sanne!!!! sen har jag lite andra som jag pratar med på facebook och nu har jag skaffat några vänner till. så underbart.

Men jag hoppas mobbingen lyses upp igen av skolan så den slutar! för barn ska inte behöva må dåligt!



o nej jag och sanne har aldrig varit normala men idag kan du säga vad fan du vill till mig för jag är omringad av folk som älskar mig o snackar du ner mig är du bara avundsjuk på den jag är!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar