fredag 23 augusti 2013

14, livet som mamma

nej detta kommer inte bli en sådan solskens historia som alla tror när man väntar barn om alla mysiga kramar man får o allt kommer tas med ett leende för face it! det är inte så jag får massa kramar och pussar men de där leendet är ofta på semester känns det som! men jag ska ta hur de varit för mig innan jag blev mamma till idag!

som ni vet (många iaf) så bodde jag själv hade ett tillfälligt sommarjobb och när det var slut gick jag tillbaka till mina vanliga rutiner med att sova på dagarna och sitta uppe på nätterna, jag o kent hade gjort slut och jag levde singel liv o träffade kompisar o så som jag ville.

då träffade jag henrik (han såg ut som en förrymd fånge :P) men jag vågade gå ut o gå med han en kväll sen blev det ett par kvällar på rad för han var ju underbar om du frågade mig :D han hade då två barn på 4 år vilket jag tyckte ar okej o jag fick träffa dem o de älskade mig från första dagen. tillslut ville tindra att jag skulle sova över och sen sov jag aldrig mer hemma utan fick leva småbarns liv. vilket var konstigt för mig jag fick gå in o agera 2 barns mamma varannan vecka från att själv faktiskt varit ett barn (jag fick mogna till fort) snart väntade vi tuva o allt levde på o sedan kom texas, 16 månader efter tuva o idag är vi ju även gifta.

så jag gick från omogen nattuggla till 4 barns mamma kan man säga på 2 år. o hur de gick till det vet inte jag men idag sitter jag här o de är svårt. att vara mamma är inte så svårt utan den biten att vara bonus mamma kan vara svårt för jag är ju inte deras förmyndare på något vis o har egentligen inget att säga till om för dom har inte legat i min mage! men som tur är lyssnar henrik på mig när jag pratar med han om barnen för deras bästa och så o vi beslutar allt tillsammans men fortfarande är det svårt att gå från fri till 4 barns mamma o inte ha så mycket som 5 min till att gå på toa! henrik får ta barnen ibland när jag åker upp o handlar eller så men att sitta upp till 5 på morgonen eller festa till det finns inte idag. henrik tycker livet som 4 barns pappa är jobbigt men han hade ju iaf varit pappa i nästan 5 år innan tuva kom, han var ju van vid pappa livet o jag kom in som nybörjare till 2 st 4åringar!

självklart tycker många nu att fyfan vad hon gnäller! MEN tänk er in själva hur ni skulle ta det? o visst ag skulle kunna välja att lämna det men jag älskar henrik o tvillingarna med. inte bara mina barn så jag vill leva så även om det är tufft. Men jag har rätt att gnälla liiiite. sova vet man knappt var det är, denna veckan har varit bra ändå texas har vaknat 1 en natt 4 en 6 en morgon o 5 i morse så har sovit ganska bra denna veckan men trött är jag för dom andra 8 månaderna har inte varit lika snälla ju.. då jag gått upp 2-3 ggr per natt henrik har tagit vissa helger men man är trött för det.

nu ska ett nytt kapitel börja i mitt liv som mamma, jobb tiden ska börja vilket jag tycker är spännande, hur kommer barnen utvecklas på dagis, kommer de att trivas, kommer jag att trivas eller ens få ett jobb?? men kämpa på får jag göra ändå :D de ska bli så roligt att få jobba o se barnen få leka med kompisar och allt!

vet att jag och texas inte är med på kortet men det är fint o mysigt kort om du frågar mig, blötdjuren i action :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar