lördag 24 mars 2012

en helt vanlig lördag

ja efter som jag fått efterförfrågan om att skriva vad vi gör en helt vanlig dag så kommer de här ett inlägg om en helt vanlig lördag.. idag började dagen med att barnen för en gång skull åt MASSA frulle vilket inte är det vanligaste men inte blir man ledsen en sådan dag.. sen så va de relativt lugnt ett tag då vi slappade lite och gjorde lite vad man ville.. barnen fick dock städa upp efter sig själva lite när de hade hällt jord över hela altanen.. heheh sen packade vi en kylbox med lite dressing o så för vi skulle till stadsparken i jönköping denna lördag ( vi brukar hitta på något litet på lördagar de veckorna vi har barnen) då följde syrran med familj med dit så alla barnen fick leka sen så följde dessutom barnens mormor med upp o grillade lite korv med oss vilket var jätte trevligt.. av någon anledning så hade vi inte träffats på 4 veckor vilket vi brukar träffas betydligt oftare..
Bjussar på en dålig bild som gina tagit på mig :P
 O självklart en på modellen med ;P
Sen strässade vi iväg där ifrån och in på biltema för vi skulle ha lite till bilen och husvagnen.. sen bar de av till nässjö för att hämta upp lite virke till våran nya altan och när vi kom hem så satte vi igång med bygget medan våra barn lekte lite.. sen blev Tuva JÄTTE trött så fick gå in och lägga henne.. sen fortsatte vi tills de va för mörkt för att fortsätta så nu har vi ett par brädor kvar sen när de e klart får gubben åka in o köpa lite mer för de kommer inte räcka med trallskruven sen saknas de 7-10 plankor med.. men de löser vi i morgon efter som gubben ändå ska in till nässjö.. 

sen ikväll blev de grillat till kvällsmat och nu har barnen borstat tänderna och lyssnar på en ljudbok. och nu tänkte jag med hoppa i säng o kolla lite på tv o mysa med min underbara sambo o bara slappa lite vilket man kan behöva efter en HEL dag ute i det fina vår vädret

2 kommentarer:

  1. Ja skicka iväg gubben bara gör det :P.. Det verkar vara nåt man gör i de flesta förhållanden.. Skickar iväg sina män när man är i behov av nåt. Minns att jag skickade mitt ex till affären & macken & mcdonalds mitt i natten osv osv ;D Stackars krakar FAst vi gör ju ALLT annat såå :P

    SvaraRadera
  2. Nja skicka iväg gör jag inte så men jag har inte körkort så löite svårt för mig att fixa de

    SvaraRadera