torsdag 30 juni 2011

Morr

hmm jag vet inte riktigt vad jag ska ta och skriva om i dag :P men man kan ju ge det ett litet försök. vi kan ju börja med att jag har lämnat av barnen på dagis i dag så henrik kunde börja jobba lite tidigare.. det är ju varm o han är på en vind där det är 30 grader vid 8 på morgonen så han är inte jättesugen på att vara där uppe för sent på dagen utan vill komma dit lite tidigare så han kan bli klar innan han blir stekt där uppe.

sen kan vi ju ta något som ligger mig ganska varmt om hjärtat i dag! som endel av er hörde så har Reinfelt fått löneförhöjning :S asså de dög inte med sin gamla lön på 139.000 utan har nu 144.000. och så klagar vio på att vi har dålig ekonomi i sverige.. alla dessa politiker kan ju ta o minska sin lön med 100.000 i månaden och lägga det på vettigare saker men nej då de ska ha alla dessa tusen i månaden o låta sjuka och gamla leva på minimum inkomst. för dom skulle klara sig på 35.000 - 44.000 i månaden.. och jag vet många som skulle bli glada om de kunde få lite mer i månaden om så bara tre,fyra hundra extra. för en som lever på lite pengar så de knappt går ihop så gör även en liten summa MASSOR men vad ska jag säga jag vet ju inte vad politikerna har för utgifter men jag tror ju att det är lika många i detta huset om inte mer. ne istället för en löneökning så borde dom sänka deras löner. för dom gör inte mkt för sverige. dom sitter där på sina feta arslen och säger att dom ska göra så mycket för sverige och det ska bli så mkt bättre och istället så blir det bara sämre o sämre. var tog alla sänkningarna vägen och jämställdheten ? nej dom gör inte ett skit om jag får säga mitt! okej att det med jämställdhet kan vara svårt men två som gör samma jobb lika fort och lika bra ska ha samma lön med om de så skiljer 10 års erfarenhet mellan dem! det ska vara lika.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar