tisdag 7 juni 2011

Förvärkar

usch jag har fått sådana fruktansvärda förvärkar så jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till ibland men så går de en liten stund så släpper de efter någon minut eller så.. men de kommer alltid tillbaka ett par ggr om dagen. pratade med min BM om de o hon sa att de inte va farligt så länge de inte blir tätare o regelbundet, vattnet går eller att jag får en blödning.. men om själva värken ökar då ? hmm får prata med henne igen när jag ska dit den 21/6 :P

jaha snart e jag 31 fulla veckor gången :P heheh så bara 9 veckor kvar tills pyret kommer ut :P heheh lite nervöst är det men det ska det ju vara :P första gången har man ju ingen aning om vad de handlar om men varför skulle jag inte klara av de lixom ? med tanke på att kvinnor har gjort detta i århundraden :P och förr i tiden så hade dom ju inga bedövningar o inte jätte bra erfarenhet av födslar häller. kejsarsnitt vad va de lixom ?! :P hehe o i dag klarar dom av de mesta o det finns bedövningar och dom hjälper mig genom hela förloppet där inne :D så de kommer gå kanon bra..

Vecka 31

Livmodern börjar närma sig revbenens nedre kant och många känner att de blir tyngre. Man kan ha gått upp ungefär 8-10 kilo. Hur mycket man går upp i vikt är olika. På MVC kan man få veta om man går upp lagom mycket.
Fostret väger runt 1800 gram. Längden är ungefär 43 centimeter. Fingernaglarna har vuxit ut ännu mer och når fingertoppen. Fostret kan fixera blicken och ser bättre skillnad på ljus och mörker. Det verkar som om det även kan börja känna igen och reagera på musik som spelas vid upprepade tillfällen.

så ser det ut på skalan nu :P det växer fort där inne :P heheh



Sannisen tror dock att min älskling kommer komma ut en vecka för tidigt efter som hon är på läger då :P hehe och det är la inte omöjligt men jag tror ju inte de efter som jag är förstföderska :P men man kan ju bara vänta o se.. de finns dom som föder för tidigt även om de e första gången :P heheh

nehepp nu ska jag nog äta lite frulle :P magen knorrar lite. så en macka o kanske lite flingor skulle nog sitta finfint nu :D






puss o kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar