tisdag 17 september 2013

pitbullen!

nu har jag inte skrivit på länge igen men idag ska jag skriva om något som verkligen berör mig!!!. en vän till mig la upp en länk om att danmark förbjuder hundraser som anses farliga! dar bland finns bland annat pitbull som jag personligen är en underbar ras,. i denna länken fick man även se en som hade avlivat sin hund för han/hon var av fel ras!! hon är självklart jätte ledsen och jag förstår henne!! de är ju inte rasen som är farlig utan enstaka hundar! om nu folk är så rädda för dessa raser varför inte sätta lag på munkorg på hundar då???

vem blir rädd för denna sötnosen tex?
jag skulle aldrig bli rädd för en hund! men de är för jag vet att hunden är inte farlig men ser jag att ägaren inte kan hantera sin hund blir jag rädd.. dessa hundar är underbara o uppfostrar du dem rätt från början får du en kärleksfull medlem till din familj!!!

tyvärr känner jag idag att jag inte vågar skaffa denna underbara hund! inte för jag är rädd för hunden utan för att Sverige ska besluta sig att vara lika korkade som Danmark!!! jag skulle inte klara av att förlora en sådan fin hund som jag älskar. jag vet att Rambou ser farlig ut men han är den största mes man kan tänka sig som gömmer sig mellan mig o henke när dom skjuter raketer o kommer Abbe så springer han undan för han tror han är farlig..

så hunden rår inte för vem som är den ägare, den har ju lärt sig från den han/hon ser upp till ju!!! så om vi bara skulle få lite mer seriösa säljare i sverige som kollar upp blivande ägare så skulle detta inte vara ett problem! hunden vill ju bara ha kärlek! o vet den att den får kärlek av att vara aggresiv så tro fan den är det men får den det genom att ge pussar o vara snäll så är den det!!!

åhh jag blir så arg när jag tänker på detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar