tisdag 24 september 2013

det var då det

jag sitter ofta och tänker på förr.. det var en rolig tid i livet som många minns som bra skulle jag tro, jag har valt att förtränga mycket av det dåliga i mitt liv o minns de fina stunderna :D

så nu ska ni få en inblick av mitt fina minne av livet. jag minns mycket från förr som många glömmer men av någon anledning tänker jag på de ofta o på så vis minns det. när jag va liten så vet många som känner mig att jag hade ingen pappa för han dog :( mycket tråkigt men minns inte detta. jag kan inte minnas att jag haft en pappa.. så jag minns så mycket annat. många av  mina minnen delar jag med Emelie som är min systerdotter som bara är 9 månader yngre än vad jag är. jag minns en sommar som vi fick för oss att bygga ett flygplan och så gjorde vi med. vi byggde ett 2 meter långt flygplan av trä o målade med vattenfärger, den sommaren hade dom även en gunga utanför dörren o jag skulle lära emelie att säga S för hon hade problem med det. o vi gungade o övade o sjöng på sommar sommar o sol låten för hajk gick på tv som sommarlovsmorgon. då rasade gungan för vi8 gungade för högt. ingen slog sig o vi bara skrattade. sen lite senare i livet så hade de dendär studs mattan och vi hade ideer för oss så vi klättrade upp på garage taget och hoppade ner i matten som de va en pool under så man blev jätte blöt o sen ner i gräset (ett under att man lever idag :P)

sen blev vi större o större saker hände, jag fick min första mens o emelie va nyfiken på hur det var o ville se hur man satte en binda o så i trosorna :P ganska vidrigt om man tänker på de idag :P vi hade även en magisk sten under uppväxten som kunde flyga som vi kallade pia sten (fantasin va de inge fel på) eller när vi var myndiga o tog hål i tungan ihop.. idioti men ungdomar tänker inte alltid, emelie kom även o hämtade mig en kväll vid 23 för vi fick för oss att baka bullar den natten :P goda bullar o trött dag dagen efter. innan detta gick vi på något som kallades BS som var ett tillhåll för ungdomar. kul tyckte vi då men idag när man tänker tillbaka va de inte mkt att ha men kyrkan gjorde vad de kunde för ungdomar på kvällen.

jag kan minnas massa saker från när jag va yngre, som när vi skulle sova i lekhallen, så sov emelie näst högst upp o jag längst ner o emelie ramlade ner på natten o slog huvudet i en barnstol. kanske inte så kul men när man tänker efteråt på hur vi reagerade så känns det lite kul hehe..

nej nu vet jag inte va jag ska skriva mer idag men de kommer säkert skrivas fler gånger.. heheh

pözz o kram

jag o emelie när vi är ca 15-16 år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar