torsdag 5 september 2013

middags tips

ja idag ska jag ge lite middags tips. det är så lätt att man hamnar i ett tråkigt mönster o idag stod det på listan ungspannkaka o de är grymt tråkigt om du frågar mig men gjorde om den lite o de blev mycket roligare då :D så här är receptet

2 ägg
4dl mjölk
3dl mjöl
en näve linfrö (för nyttighetens skull)
o lite salt

2pkt bacon
½lök
1 finhackad morot

jag blandade smeten för sig o hällde i smakerna i botten på formen o smeten över den sen 175-200 grader i 45 min :D men kolla den gärna lite ibland så den inte blir bränd..

jag kommer nog äta detta med lite lingon till men efter som den innehåller så mycket så behövs inte mycket sylt till.

detta ska vara till 2 personer men de blir till mig, tuva o en matlåda till henrik. men de beror på hur mycket man äter med..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar