fredag 22 juli 2011

allmänt

hmm jag vet inte alls va jag ska skriva om i dag.. jag känner bara för att skriva av mig lite.

jag är allmänt trött på att gå gravid nu :( jag har foglossningar som gör att de känns som "muttbenet" ska gå av.. tror de egentligen heter blygdbenet men skit samma. denna smärta gör att jag inte kan vända mig om på natten för de gör för ont.. kan inte resa mig upp o ner från stolar o sängar vilket kan vara ett måste om jag inte vill leva inne på dass så man slipper springa fram o tillbaka hela tiden. jag har även värk i övre delen av magen strax under revbenen fast i mitten som gör ondare när jag tar i lite.. lendryggen kan man tro att någon gått in o dragit sönder lite för den hänger inte med alls längre :( fan va trött jag är på denna graviditet nu. det ända positiva i dag med den är att h*n ligger o sparkar upp mot revbenen men sparkar inte på dem iaf. så snälla ni som varit gravida innan kan inte ni ge något bra tips mot smärtan ? för jag står inte ut mkt längre. jag får ju inte sova på nätterna. inte på dagarna häller för den delen. jag går som en halt höna och sitta ner funkar inte häller. tog en dusch igår o de hjälpte lite men bara ett par minuter, bad hjälper bättre men det är skitjobbigt att ta sig i och ur. och vill ju inte behöva tjata på henrik hela tiden om att jag behöver hjälp. är trött på att inte klara något själv utan man ska be om hjälp hela tiden med små skit :( åhh va jag vill ha tillbaka min kropp så jag klarar av att göra vardagssysslor igen.

2 kommentarer:

  1. Jag köpte en sån där pilatesboll du vet? Använde den mest för min foglossning. Tror kanske inte det hjälper så mycket nu. Du är ju i slutet av en graviditet, smärtan försvinner när bebisen är ute =)

    Hur som helst, jag satt på bollen och rullade höften, det gjorde susen för stunden. Men som sagt, det var för foglossningen. Och den smärtan försvann heller aldrig men därimot tycker jag att den blev lindrigare en liten liten stund.

    SvaraRadera
  2. jag tror inte häller det hjälper nu längre efter som jag snart ändå ska ha ut bebben :P värme hjälper ganska bra ännu.. så varma bad o duschar kör jag med

    SvaraRadera