måndag 14 maj 2012

NERVÖSAST

Jag e sjukt nervös nu.. tänker hela tiden på allt som skulle kunna gå fel på lördag :O finns det något som kan lugna ner mig???

sen så blev min älsklings fisa 9 månader.. tiden går så fort snart är hon ett helt år.. tiden bara flyger ju iväg och strax efter hon blir ett så kommer nästa bebbe och tindra o elliot fyller 7.. händer massa just nu.

Sen så e jag i vecka 11 nu.. det går fort som fan o mitt illamående finns kvar men börjar att lätta lite.. så hoppas de försvinner helt snart inge kul att må dåligt.. o vill vara pigg på bröllopet


Fortfarande syns det oftast inte att man är gravid, men man brukar känna det mycket tydligt. Den trötthet som många känner signalerar att man ska ta det lugnt.
Fostret har blivit ungefär fem centimeter långt och väger runt åtta gram. Det har armar och ben och kan röra sig. Ännu känner man inte några rörelser från fostret, men om man undersöks med ultraljud syns det att det rör sig.
Nu börjar könsorganet få sin rätta form. Hos en pojke växer de två vecken ihop och bildar en pung. Könsknoppen växer och dras ut för att forma en penis. Hos en flicka blir vecken kvar och bildar blygdläppar, och könsknoppen bildar flickans klitoris.
Ögonen har täckts av tunna ögonlock. Fostrets lungor har kommit en bit i sin utveckling och är fyllda av fostervatten. Tarmarna som en tid har legat i navelsträngen får nu plats att dra sig in i bukhålan där levern, bukspottkörteln och andra organ växer till.

1 kommentar:

  1. åh jag tror inte jag skrev grattis till graviditeten när jag kommenterade sist...Grattis!
    Se till att äta ordentligt och vila inför lördagen, hoppas du slipper illamåendet och bara kan koncentrera dig på att GIFTA dig! Hoppas du lägger ut några bilder från den stora dagen så man få se!

    sv: mysigt att ha ett gosedjur som kan trösta. Sånt ser så gulligt ut!
    kramar!

    SvaraRadera