onsdag 29 januari 2014

ojoj

idag hände de  minsann grejer! först på morgonen konstaterar jag att texas har feber (39,3) och då ringer jag efter barnens farfar om han kan passa dem då jag hade lite o göra i nässjö idag! o klart kunde han det när han är här så har tuva med feber så båda mina barn har omkring 40 grader ikväll så de har alvedon i kroppen nu så får vi hoppas att de får sova lite, sen iaf åkte jag och Åke in till stan då han skulle förlora kulorna idag! väl där nere lämnade jag honom och fick åka upp till sjukhuset då jag hade fått en remiss till röntgen för  mitt finger som till en början bara var en förkylning o nu börjar läkarna fråga mig om jag brutit det då det är så svullet och jag har så ont, så nu mera är jag nästan helt vänsterhänt.. men jag kan inte skriva så bra med vänster så de får jag göra ,ed höger dock med motta! för annars har jag så fruktansvärt on att de inte funkar :( när jag var klar med det gick jag ner till Riga till min syster o hennes gubbe så skulle vi fika lite o då hittade jag mig ett spel och lite bröd. sen hämtade vi åke innan vi stack o handlade, så nu har vi smör igen, sen hem till barnen o farfar och laga middag till oss, sen så åkte han hem vid 14.30 och jag vilade lite tills henrik o barnen kom hem då jag gjorde stekt lunchkorv på mammas vis med ris och senaps sås vilket alla utan tindra hyllade så hon fick lite sötsur sås istället :D

och nu har alla barn fått lägga sig och jag o min gubbe ska kolla lite rederiet :D

Ett kort på mina fina krukor jag gjorde i helgen :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar