måndag 27 augusti 2012

vecka 26 o massa annat



VECKA 26
Nu utvecklar fostret sina lungor. Det tränar på att andas genom att dra in och ut fostervatten i lungorna. Fostret kan nu öppna och stänga sina ögon. Ytteröronen är helt färdiga och sitter på rätt plats.
Längden är nu cirka 35 centimeter och vikten är ett knappt kilo.

japp nu går det fort här, inte många veckor kvar tills lillebror tittar ut. idag på morgonen så bullade han upp sig redigt på min högersida hehe




sen så vid 11tiden så kom min underbara man hem med en Kalla till mig :D o ett kort i som det stod "till världens bästa fru" tänk vad vardagen undelättar för en sådan simpel sak egentligen, nu är Henrik bra på att komma med lite småsaker någon gång ibland. ibland kommer det hem en blomma o när jag gick emd tuva vet jag att han kom hem med en Alladin ask till mig :D de är ju de små sakerna som man oftast minns.. 

sen idag så blir de lite tvätt gjord, ska vika lite med tänkte jag så får nog ta det nu när tuva sover lite. slänga igång en maskin är ju inte så svårt när hon är vaken de jobbiga är att vika efter som hon gärna hjälper till och de brukar inte bli så bra då heheh sen skulle jaqg behöva ta tag i köket men vet ej om jag orkar med det annars får de la bli morgondagens projekt :D 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar