torsdag 2 augusti 2012

Halloj

Jag vet att jag är urdålig på att uppdatera nu för tiden o jag vet inte varför men de blir så ibland. men nu ska vi se om jag inte kan få ihop något litet iaf. har varit iväg på semester och så en del. först var de ett par dagar i norge för mig o henrik o tuva sen blev de en vecka i halmstad med familjen brånn o när vi kom hem där ifrån var de förlovningsfest för gimmy och så dagen efter åkte jag o henrik o tuva till danmark o va där ett par dagar innan vi åkte till skåne och umgicks med carina o fredrik så fyllde alexander 12 år så vi köpte han en fin radiostyrd bil som han blev jätte glad över o så passade vi på att träffa kent o ta en kopp kaffe en kväll..

sen så ska vi se om jag kan uppdatera lite om allt annat i livet jag är ju just nu i vecka 22

Fostret har fortfarande slutna ögon, men kan se ljus och mörker genom de tunna ögonlocken. Forskning har visat att synen börjar utvecklas redan i slutet på första trimestern, och att den nu börjar fungera. Vikten har ökat till 450 gram, längden till 27 centimeter.
Fram till ungefär mitten av graviditeten växer foster ganska lika. Det är därför ultraljudsundersökningen som ger ett ungefärligt förlossningsdatum görs före vecka tjugo. Efter det börjar de individuella skillnaderna synas tydligare. Vissa barn ska bli långa och smala, andra kortare. Fostrets vikt påverkas dessutom av vad kvinnan äter under sin graviditet och hur hon lever.

så min lilla kille växer på där inne o sparkar o har sig men namn har ju ännu inte kommit på men det kommer nog det med så småningom :D 


sen så fyller ju Tuva 1 år snart med.. stora damen nu så det ska firas med tårta och grejer :D så har målat en liten tavla till henne som vi ska hänga på ytter dörren på söndagen innan hon fyller efter som vi ska ha kalaset den 12te istället så att alla kan komma :D

 Norge
 halmstad
 Förlovningsfest
 Danmark
 Danmark
 Danmark
 Danmark
 Tuvas ett-års tavla

2 kommentarer:

  1. tack vad snällt av dig, blev rätt så nöjd med den faktiskt :-)

    Härligt med en uppdatering hehe! Jag tar också pauser från bloggen ibland på någon/några dagar. Man måste få vara i nuet ibland! Hoppas att du får må bra resterande av graviditeten!
    kram

    SvaraRadera
  2. Er sommar liksom vår har säkert varit härlig trots en del regn. Lite bad hanns ju med i allafall. Det bästa som hänbde under vår semester var att ni kom och Tuva är ju helt enkelt underbar. Kul var också att få träffa din stora kärlek Henrik. Vilken fantastisk man han är. Hoppas att vi kan lyckas få till en träff snart igen och att vi då kan komma till er. KRAMAR FRÅN EKDAHLS

    SvaraRadera