måndag 30 maj 2011

Dag 4

för alla som inte vet är detta min 4de dag som rökfri och de har gott jätte bra hitintills :D jag har tillomed blivit frågad om jag vill ha o jag har tackat nej så nu är det på allvar :D jag tror verkligen jag kommer att klara det denna gången :D jag vet att det inte är lätt att sluta men jag lovar nästan allt är vana.. gör jag saker så tänker jag inte äns på att jag är röksugen. så om jag städar, bakar, lagar mat eller annat så blir de inte samma sak. men jag gör ju gärna något hela tiden bara för att de inte ska bli jobbigt för mig :D men de e ju bättre att aktivera sig än att röka så vadå :P heheh ne så äntligen så är jag stark nog :D

Snart är det vecka 30 :O

Nu växer fostret mycket, och kommer att öka med ungefär 200 gram i veckan fram till förlossningen. Just nu kan fostret väga runt 1600 gram. Det är omkring 41 centimeter långt.
Fostret har så gott om plats att det kan vända sig och växla mellan att ligga med stjärten eller huvudet nedåt. Först om några veckor behöver det lägga sig tillrätta med huvudet nedåt.




det går fort nu.. på torsdag är det exakt 30 fullgångna veckor och jag har bara då en fjärde del kvar av graviditeten :O hmm 9 månader tycker man att de låter LÄÄÄÄNGE men de e fel alla.. de märker ni när ni blir gravida.. de går skit fort. men alla jag vet som varit gravida säger att de e nu de börjar segna till :P hehe för nu blir man kanon stor och allt blir 1000 gången jobbigare typ :P hahah

puss o kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar