söndag 9 december 2012

Förlossnings berättelse

Allt började redan 1 december då vi fick åka in och kolla lite efter som jag hade ont. men då var det inget så fick med en sovdos hem och allt avtog och jag fick sova hela natten.

sen så den 2 december så hade jag lite ont men inte så farligt. men däremot så började rinna mellan benen vilket jag trodde var vatten avgång så ringde in till FL och de sa till mig att komma in.

då var klockan ett men jag ville äta lite innan så jag väntade med att åka in så var inne till 3 på efter middagen. då så kollar dom o de va inte vatten avgång och fortfarande inget öppen så de kunde ta ett par dagar till utan problem. vilket gjorde att jag bröt ihop totalt efter som det redan gjorde ont.

men klockan 6 på kvällen så bestämmer vi att jag ska stanna kvar o få morfin spruta så jag ska få sova på natten.

klockan halv 9 så åker henrik hem för att han ska få sova lite han med. stolarna där är ju inte så sköna hehe. sen ligger jag o får TENS vilket inte alls funkade på mig de gjorde bara ondare. så dom fick komma in och ta bort detta då är klockan 10 på kvällen och jag vill ha min sovdos. men får till svar att dom vill kolla barnets hjärtljud först. och då visar det sig att när jag fick en värk så gick hjärtljuden ner så de kunde inte ge mig min sovdos för barnets skull, så istället kollade vi om jag var något öppen och då var jag redan 4 cm öppen

så jag ringer henrik och talar om hur det ser ut så han hoppar in i en dusch och sedan så åker han till mig så han är framme kvart över 11, strax innan han kom så fick jag lustgas.

sedan vid halv 12 så kollar dom igen då är det 6 cm öppet.

klockan 10 i 12 vill jag ha EDA o dom kollar statusen på mig och är då öppen 8 cm o får till svar att det hinner vi inte!

1  minut över 12 så får jag börja krysta och 9 minuter senare är han ute!

så klockan 00:10 kom lille Texas ut och jag blev två barns mamma.
Henrik var helt underbar mot mig med då han hela tiden stöttade mig och talade om för mig att jag var jätte duktig och gjorde allt för att lugna mig i paniken. vilket han gjorde jätte bra. hade han inte varit där hade jag nog inte klarat det. visst Texas skulle ut vilket fall som men jag hade nog mått skit efteråt. hade inte klarat det psykiskt tror jag inte.

Tack för att du fanns där för mig hela tiden älskling!!! du betyder allt för mig

 Min nyfödda kille med sin stolta pappa
 5 Dagar senare 

2 kommentarer:

  1. GRATTIS till er! Och duktigt du var/är!!!!
    Han är helt underbart vacker, så pluttig!

    Ser fram emot fler uppdateringar när du har tid och orkar!!


    kramar

    SvaraRadera
  2. Oj det gick fort på slutet! Skönt att ha det avklarat :) Hoppas ni får en fin jul med er tidiga "julklapp"!

    SvaraRadera