torsdag 26 april 2012

vecka 9

okej nu har jag inte uppdaterat på ett tag men idag är jag 7+6 så imorgon går jag in i vecka 9 och jag mår piss dåligt :( jag mår illa hela tiden och spyr på morgonen och är jätte trött med en pigg dotter.. det är inte alltid lätt att ha barn och gå med barn :P hehe men de hade varit lättare om man sovit lite bättre men men så är det ju ibland.. på helgerna får jag iaf sova lite mer efter som henrik brukar vara snäll och ta tuva då :D han är utan problem världens bästa man som man kan ha :D självklart har han sina sidor men de e inget jag har ont av så..

sen va jag på MVC igår och då sa dom till mig att jag inte bör äta socker när jag är gravid och jag är inte så sugen på de häller så de gör mig inte så mkt men där emot är jag jätte sugen på smält ost och salt :S men de e ju inte lika farligt :D

Embryot är nu ungefär två till tre centimeter långt. Det börjar få ett ansikte med ögon och öron och huvudet har fått en nacke. Anlagen till näsan börjar synas. Fingrarna har växt ut längre och simhuden mellan dem börjar försvinna. Tårna håller också på att utvecklas. Den svans som tidigare fanns i embryots ryggslut försvinner nu.
De inre delarna av könsorganen, äggstockar eller testiklar, finns redan. Det yttre könsorganet bildas nu ur två veck och en liten könsknopp ovanför dem. Nu i början ser det likadant ut hos alla foster vare sig de är pojkar eller flickor.
Hjärnans och nervsystemets utveckling går framåt med god fart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar