måndag 4 augusti 2014

Rosa oktober

ja detta är det stora just nu. o jag kommer vara med och stödja med det jag kan till cancerfonden denna gången. hoppas bara att de blir i blått när de är för prostata,

https://www.facebook.com/groups/virkarosamedwe/1503691829866259/?notif_t=group_activity

denna gruppen är jag med i nu för att stödja bröstcancer fonden. där allt vi virkar skickas till en tjej som gör detta till en eller flera filter som sedan säljs och allt går till cancerfonden för bröstcanser. vilket jag tycker är ett underbart initiativ.  jag ska ju ändå snart in och köpa garn till min filt texas ska få så kanten blir klart sen ska jag ge mig på detta så ska passa på att köpa garn till detta med. och jag hoppas verkligen fler vill vara med på detta. och ni som läser detta som kanske inte har FB så skickar jag med beskrivningen så om ni vill vara med på detta så kan jag vara mellanpartner som skickar vidare detta i slutändan. såhär står det i gruppen:

Jag fick en galen idé! Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj pågår under oktober månad varje år och bekämpar bröstcancer genom att finansiera cancerforskning, sprida kunskap om sjukdomen och driva opinion.
Jag tänkte att vi skulle hjälpa till genom att virka ENFÄRGADE s.k. "mormors-rutor" i valfri design i olika kulörer av ROSA. Jag tänker att rutorna ska vara 15x15 cm och virkas med nål 3-4,5 och minst 50% bomull. Storleken på rutan är viktig för att hopsättningen ska bli bra.
Om ni skickar rutorna till mig, sätter jag ihop dem till en filt och ser till att starta en insamling där man kan skänka en summa och samtidigt vara med i utlottningen av vår filt. ALLA pengar går till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj.
För att förvalta arbetet, tänker jag också att ni skickar med mönstret, så sätter jag ihop en bok om alla våra rutor. Jag ska försöka trycka den och viss del av priset kommer då att gå till Cancerfonden. Här är det viktigt att ni kontrollerar upphovsrätten innan ni delar mönstret till mig, man kan fråga den som har gjort ursprungsmönstret om det går bra att publicera. Alla namn kommer att stå med i boken och även länkar till godkända mönster.
Självklart kan man delta med en virkad ruta utan att dela mönstret.
Vad tror ni om detta? Skicka meddelande till mig om ni är intresserade


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar