måndag 4 mars 2013

LUKAS

år 1998 fyllde jag 9 år och hade en hund som hette Tessie och en katt som hette Tusse och vi trivdes ganska bra där hemma men jag ville ha en egen hund sa jag till min mamma. i januari 1999 så köpte vi en liten valp till mig som vi namngav till Lukas. det var mycket jobb med en valp men det var kul även om mamma fick ta de stora lasset med honom att uppfostra o så efter som jag bara var ett barn. åren gick o jag ville ha fler djur även om Lukas alltid var vid min sida så blev de fler katter o hundar varav de andra gick bort. i julas så firade Lukas sin 14de födelsedag med lite paket och god mat här hemma och han var pigg o glad fast han knappt hörde eller såg längre. han var väldigt pigg o busig fortfarande de ända var att han hade en grym andedräkt som man nästan spydde av. när jag flyttade hemifrån så fick Lukas stanna med min mamma. jag ville inte ta honom från sitt hem när han var så gammal som han var och han tydde sig mycket till min mamma och han var ju våran hund o han hade växt upp i skogen och de va inte rätt att ta han till stan, han har även haft ett andra hem länge då min bror Gimmy tagit med han hem till sig varje tillfälle han har varit ledig från jobbet och det har Lukas älskat..

Nu i fredag så hade Lukas fått inflammation i munnen och skulle in och dra ut en tand. Men när mamma kommer in med honom så visar de sig att Lukas har fått cancer, med tanke på hans höga ålder så valde mamma att Lukas skulle få somna in och så blev det.

Lukas <3
*1998-12-24 +2013-03-01

Jag kommer alltid att sakna Lukas då han var som en bror för mig. men nu så är han säkert där uppe bland våra andra djur och leker med dem på en jätte stor grön fin äng.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar